Visa tråd - Vilken DVD har jag? • forum.dragonslayer.se

Vilken DVD har jag?

Vilken DVD har jag?

Inläggav DragonSlayer » tis apr 08, 2008 11:06 pm

Genom att mata ut DVD-spelarens släde kan man se vilken tillverkare det är...
De olika 360 Drivarna

Bild
Toshiba Samsung TS-H943A

Firmware MS25 & MS26 är flashbara via software



Bild
Hitachi LG GDR-3120L


Nu går alla Hitachi drivar att flasha genom mjukvara.. så bry dig inte om nedanstående.
Av dessa är det bara 79FK & 79FL Firmwaren som inte går att flasha med bara software.
Det kan oxo hända att man köpt en "Replacement Drive" med med lägre firmware än 46.. det går då inte att lägga in en nyckel i driven och då måste firmwaren uppgraderas versionsmässigt och detta går heller inte att göra med bara software.
Dessa drivar kräver att man löder bort flashminnet och flashar om det i en extern programerare. 79 Drivarna är lite jobbigare eftersom de har svart epoxy över flashminnet som då måste tas bort först
Till 79 Drivarna finns det ett chip som heter Pass-key för att få drivarna i mode-B


Bild
Philips Benq VAD6038

Firmware är flashbart via software


Philips Lite-On DG-16D2S
i April 2008 börjar det dyka upp ytterligare en ny DVD-spelare för xbox360.
släden ser likadan ut som Philips Benq.
Bild
Ett sätt att detektera om det är en Lite-on drive kan vara att plocka bort frontpanelen och titta in ett hål (ovan) och titta efter en sladd som är GUL på Lite-On och VIT på Benq detta är dock inte helt 100% säkert.



Har du ännu ingen XBOX360 kan du titta på siten 360Drives.com för att göra en bra gissning om vad som finns i den 360 du handlar i butik.
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Återgå till XBOX360 - Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron