Hej!
Jag går sista året i gymnasiet och är nybörjare på det här med flashning. Har därför valt att jag vill flasha ett Xbox 360 då jag tycker det verkar vara väldigt intressant och vill lära mig om det. Jag har läst hyffsat mycket om det hela och förstår att man ska ersätta firwaren i dvdläsaren på xboxet. Har också flummat igenom JungleFlash guiden och förstått att det är olika läsare i varje xbox vilket verkar vara väldigt krångligt. Så man måste gå till väga på olika sätt när man flashar vad jag förstått.
Jag kommer att beställa en Arcade Xbox från Game --> (http://www.game.se/acatalog/Xbox_360_Ar ... x_360.html). Vad jag har hittat finns det en hel del olika sätt att flasha på enligt guiderna. Vad behöver jag först och främst för att flasha denna Xbox? Ska jag få hem den först sen återkomma när jag sett vad det är för läsare? Jag snackade med game och dom sa att det varierade då den är "Refurbished". Min DVD brännare stödjer DL har jag kollat upp. Behöver jag beställa ett "VIA VT6421A SATA (Serial ATA) PCI" kort? Hur kolalr jag upp om mina "SATA" portar i datorn stödjer det hela? Vad är det för skillnad mellan Auto-Xbins och programmet JungleFlashar? Detta verkar så förvirrande. Har jättemånga frågor men behöver en start på det hela.
Tack på förhand!
/ SjAM