Visa tråd - Guide för att flasha tillbaka till original? • forum.dragonslayer.se

Guide för att flasha tillbaka till original?

Guider för Xbox 360

Guide för att flasha tillbaka till original?

Inläggav superlinken » sön okt 09, 2011 11:53 pm

Hej!
Såg på ett forum att du skrev att du har en Maximus 360 Lizard. Jag undrar om man bör köpa till en extra grej som försörjer läsaren med ström eller om jag kan koppla in mig på konsollen bara? Är det lätt att man blir bannad Live om man gör så?

Söker efter en utförlig GUIDE.
Om man vill flasha tillbaka till original igen hur gör man? Jag har LT+1,0 nu. Tänkte köpa en
Lizard 360 och jag har en skiva med originalfilerna på. Vilka filer ska jag använda och hur ska jag gå till väga?
Dessa filer finns på skivan: Dummy.bin, Identify.bin, Inquiry.bin, Key.bin, Lite_CFW.bin och Serial.bin.

Jag kommer använda mig av programmet Lizard Toolbox tillsammans med Lizard 360 & Scorpion 2.

Vet inte vem/var jag ska fråga men frågar dig nu o hoppas på ett vettigt svar eftersom du verkar ha en Lizard och troligtvis flashat med den några gånger. =)

Skulle även vilja veta hur jag sedan lägger in nyaste LT+2,0 efteråt.

Vore oerhört tacksam om du skulle vilja hjälpa mig.

Som du förstår så är jag väldigt "grön" på det här...

Mvh Anders
superlinken
 
Inlägg: 3
Blev medlem: sön okt 09, 2011 11:46 pm

Re: Guide för att flasha tillbaka till original?

Inläggav DragonSlayer » mån okt 10, 2011 8:08 am

Att få din LiteOn till original (nya) från LT+1.0 är jätteenkelt
det är bara att uppgradera dashboarden till 2.0.13146.0 eller senare enligt http://ixtreme.se/Guide-Manuell-install-Dashboard.html

Skivan med din originalfirmware innehåller även en fil med en modifierad firmware (Lite_CFW.bin)
Eftersom det inte finns någon Lite_OFW.bin är det troligt att den inte är dumpad med MRA metoden som ger en full dump och är antagligen inte "livesäker".

Med min Lizard fick jag med en lång strömsladd med en brytare på så att man kan använda 360'n som strömkälla. Visst det ryktas att det loggas ifall man startar utan DVD spelare... men man bör inte köra med en modifierad konsoll på live ändå. Tycker du att det är värt det köper du till ett "connectivity kit" (du kommer antagligen att flasha om din drive fler gånger)

Guider för hur du använder Lizard för att dumpa din original drive (nu 02510C) hittar du på lizard´s hemsida www.360lizard.com
Där hittar du även guide för hur du flashar till LT+ v2.0 oxo
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Guide för att flasha tillbaka till original?

Inläggav superlinken » mån okt 10, 2011 11:22 am

DragonSlayer skrev:Att få din LiteOn till original (nya) från LT+1.0 är jätteenkelt
det är bara att uppgradera dashboarden till 2.0.13146.0 eller senare enligt http://ixtreme.se/Guide-Manuell-install-Dashboard.html

Skivan med din originalfirmware innehåller även en fil med en modifierad firmware (Lite_CFW.bin)
Eftersom det inte finns någon Lite_OFW.bin är det troligt att den inte är dumpad med MRA metoden som ger en full dump och är antagligen inte "livesäker".

Med min Lizard fick jag med en lång strömsladd med en brytare på så att man kan använda 360'n som strömkälla. Visst det ryktas att det loggas ifall man startar utan DVD spelare... men man bör inte köra med en modifierad konsoll på live ändå. Tycker du att det är värt det köper du till ett "connectivity kit" (du kommer antagligen att flasha om din drive fler gånger)

Guider för hur du använder Lizard för att dumpa din original drive (nu 02510C) hittar du på lizard´s hemsida http://www.360lizard.com
Där hittar du även guide för hur du flashar till LT+ v2.0 oxo


Hej och tack för snabbt svar!
Nu förstår jag inte riktigt. Ska jag inte flasha om läsaren till original först innan jag uppdaterar dashboarden? Är inte det säkrare än att uppdatera dash med LT+1,0 och få läsaren omflashad via dash av MS? Är de filer som jag har på skivan obrukbara? Kan jag inte använda t.ex dummy.bin och "tillverka" en "Lite_OFW.bin"? Vad kostar ett connectivity kit? Var köper jag billigast ett sådant?
superlinken
 
Inlägg: 3
Blev medlem: sön okt 09, 2011 11:46 pm

Re: Guide för att flasha tillbaka till original?

Inläggav DragonSlayer » mån okt 10, 2011 1:57 pm

Du behöver inte gå vägen om original överhuvudtaget.. du kan skapa en LT+ v2.0 för 02510C från de filerna du har på skivan med Jungleflasher.. sen kan du flasha direkt till 2.0
Hur du än gör så har du inte en original originalfirmware. du har ju bara delarna av den.. därför menar jag att du kan lika bra låta ms göra din lt+ v1.0 till original... flashningsprocessen blir då enklare eftersom lizard kommer att känna igen den som 02510C istället för som den är nu 74850C eller 83850C...
Av någon anledning brukar det bli billigare att beställa flashningsutrustning från hong kong än från sverige kolla på t.ex http://www.divineo.cn

nyaste senaste CK3i http://www.xconsoles.com/xecuter-ck3i.html
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Guide för att flasha tillbaka till original?

Inläggav superlinken » mån okt 10, 2011 2:10 pm

Ok, men är inte risken stor att man blir bannad om inte Xboxen är "original" då man uppdaterar dashboarden till 13599? Skulle denna fungera som strömförsörjare till läsaren då jag ska flasha och funkar den med Maximus 360 Lizard? https://www.multichip.se/product.html/s ... ory_id=128
superlinken
 
Inlägg: 3
Blev medlem: sön okt 09, 2011 11:46 pm

Re: Guide för att flasha tillbaka till original?

Inläggav DragonSlayer » tis okt 11, 2011 10:10 am

Maximus 360 Lizard drivs via USB eller batteripack
360 DVD drivs av xbox360 (med medföjande lizard kabel) eller connectivity kit
Connectivity kit drivs av PC eller extern nätdel som du länkade.

Den original som du kan skapa av dina delar är lika felaktig (ur dashboardens synpunkt) som din nuvarande ixtreme LT+ v1.0
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Guide för att flasha tillbaka till original?

Inläggav Tomtefar » lör mar 10, 2012 4:27 pm

Hejsan, det är så att jag sitter med en gammal LT+ just nu, om jag skulle uppdatera mitt xbox, via USB, kommer det återgå till det vanliga och att jag inte har kvar mitt LT+ eller hur måste man göra då? då jag vill få det till original utan att bli bannad och kunna använda XBL?

kanske dåligt formulerat just nu, får väl ta ett annat försök om ni inte förstår....
Tomtefar
 
Inlägg: 2
Blev medlem: lör mar 10, 2012 4:22 pm

Re: Guide för att flasha tillbaka till original?

Inläggav DragonSlayer » mån mar 12, 2012 9:19 am

Du skriver inte vilken version av LT+ du har eller vad du har för läsare.. eller om det är originalläsaren... tidiga versionar av lite-on och i viss mån hitachi är vanligt att man bytt till samsung eller benq läsare då det inte gått att flasha originaldriven.. för att USB flash updateringen skall fungera måste original driven sitta i
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Guide för att flasha tillbaka till original?

Inläggav Tomtefar » ons mar 14, 2012 10:23 am

Nae hade LT+, det första som kom där, dock spelar det ingen roll, tänker väl chipa det istället då jag inte orkar krångla med det :P Tack för svaret ändå!
Tomtefar
 
Inlägg: 2
Blev medlem: lör mar 10, 2012 4:22 pm

Nästa

Återgå till XBOX360 - Guider

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron