Visa tråd - Bränna xbox ISO med Nero Burning ROM • forum.dragonslayer.se

Bränna xbox ISO med Nero Burning ROM

Guider för xbox1

Bränna xbox ISO med Nero Burning ROM

Inläggav DragonSlayer » fre mar 21, 2008 1:47 pm

Själv använder jag Nero Burning ROM för att bränna ISO filer
Då startar jag Nero Burning ROM.. Stänger alla guider som kommer upp så att jag bara har en grå bakgrund
sen går jag upp i menyraden och klickar på "Recorder" och där väljer jag "Burn Image"

Bild

Då kommer det fram en mini-utforskare och jag kan leta upp ISO filen jag vill bränna ut till skiva. jag klickar på "Öppna" när jag markerat den.

Bild


Då kommer en ruta upp som heter "Burn Compilation" upp och jag kan klicka i bocken framför "Finalize DVD", om det är en ISO som är mindre än 700Mb har den valt att bränna till CD, det är bara att klicka i dropdown listan och välja DVD om man nu vill bränna på den sådan (DVD-R rekomenderas)

Bild


Sedan är det bara att klicka på knappen "Burn"
Nu är det bara att vänta lite....

Bild



När det är klart klickar man "OK" och sedan på "Done" så kommer skivan ut


Bild


Självklart går det i andra program oxo, det viktigaste är att man använder funktionen för att bränna images.. annars får man kanske iso filen till skivan, vilket inte fungerar... man skall ju ha innehållet i ISO'n till skivan
När skivan är korrekt bränd så skall du inte kunna se några filer på skivan (du skall se den som en Video-skiva) om den har en sådan partition i imagen.. spelar du upp filmen så uppmanar den dig att sätta skivan i en XBOX
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Återgå till XBOX - Guider

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


cron