[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1376: Undefined offset: 0
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1376: Undefined offset: 1
Visa tråd - Skapa Lips DLC från Lips skivan • forum.dragonslayer.se

Skapa Lips DLC från Lips skivan

Den här avdelningen handlar om NAND chipp och HomeBrew och en hel del om JTAG-Hack/SMC-Hack och Reset Glitch på XBOX 360

Skapa Lips DLC från Lips skivan

Inläggav DragonSlayer » tis jan 19, 2010 1:19 pm

För att slippa byta skiva kan man skapa DLC paket med låtar från som olika skivorna:
på så vis kan man t.ex köra Lips no one hits och ändå spela lips låtarna
det är olika låtar på olika skivor..
här är en sammanställning över Lips skivorna:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_so ... disc_songs

Det här behöver du:
en XDVDFS extractor (t.ex SctromXtract 4.1)
en SQLite3 databas viewer (t.ex "Black Cat - SQLite3 Database manager")
en STFS hanterare (t.ex "Le Fluffie App")
en DLC patcher (t.ex "YarisSwap" eller "DLC patcher")
en text editor som kan spara i UTF-8 format (t.ex notepad.exe i WinXP)
Total Commander

Börja med att packa upp:
/LPS/MusicDB
/LPS/Levels/

Öppna MusicDB och skapa en DLC.XML fil från följande kod och fyll i datat från MusicDB
spara som UTF-8

Kod: Markera allt
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<DLCContents>
  <MusicIndices>
    <MusicIndex>
      <Artist>Avril Lavigne</Artist>
      <Title>Complicated</Title>
      <Genre>Pop</Genre>
      <Year>2002</Year>
      <Language>Intl</Language>
      <Album>Let Go</Album>
      <Length>245</Length>
      <Rating>0</Rating>
      <LeaderBoardID>37</LeaderBoardID>
      <ChartUri>Complicated.X360</ChartUri>
      <AudioUri>Complicated.xWMA</AudioUri>
      <LyricUri>Complicated_Lyric.X360</LyricUri>
      <AlbumJacketUri>Complicated.jpg</AlbumJacketUri>
      <PreviewAudioUri>Complicated_prv.xWMA</PreviewAudioUri>
      <offerID>00010429</offerID>
      <UintID>0x00010429</UintID>
      <ChartContentID>4D53088800010429</ChartContentID>
      <VideoContentID>4D53088800010429</VideoContentID>
      <PreviewLyric>Tell me Why'd you have to go and make things so complicated I see the way you're actin' like you're somebody else Gets me frustrated Life's like this you</PreviewLyric>
    </MusicIndex>
  </MusicIndices>
  <MusicVideos>
    <MusicVideo>
      <Artist>Avril Lavigne</Artist>
      <Title>Complicated</Title>
      <Genre>Pop</Genre>
      <Year>2002</Year>
      <Album>Let Go</Album>
      <VideoUri>Complicated.wmv</VideoUri>
      <PreviewAudioUri>Complicated_prv.xWMA</PreviewAudioUri>
      <PreviewVideoUri>Complicated_prv.wmv</PreviewVideoUri>
      <PreviewIconUri>Complicated_prv.nft</PreviewIconUri>
      <VideoContentID>4D53088800010429</VideoContentID>
      <ChartID>4D53088800010429_00</ChartID>
    </MusicVideo>
  </MusicVideos>
  <LicenseBits ValidBits="3">0x3</LicenseBits>
</DLCContents>

<Length> står av någon anledning inte i databasen men det är låtens längd i sekunder (spela upp wmv eller wma filen för att få reda på längden i minuter)
kontrollera om filerna finns i xWMA eller WMA och ändra i DLC.XML filen så att det passar
<AlbumJacketUri> som finns på skivan med <UintID> namn är krypterade eller något så dom kan man inte använda..
Gör en bildsökning på google .. spara som jpg 256x256
passa även på att göra en PNG i 64x64

skapa en .sha fil med Total Comander från .X360 filen:
markera .X360 (det är igentligen inte så viktigt att det är just den filen, men jag har använt den)
Arkiv.. "skapa CRC-checksummor"
bocka för SHA1 och klicka OK
du får nu en fil som heter .sha denna innehåller en checksumma 40 tecken lång med värden 0 till F
döp om .sha filen till den 40 tecken långa Checksumman, byt ut de 2 sista tecknen till 4D.

Nu har du alla filer du behöver:
starta "Le Fluffie App" som administratör
Gå på File och välj Package Creation
Välj STFS
i fliken Main görs det mesta:
Ändra i dropdown listen från None till Marketplace
Ändra TitleID till 4D530888
Höger klicka i rutorna nere till höger och välj din 64x64 PNG fil i båda rutorna
fyll i låtens namn i rutan Display Title (ex "Complicated" inklusive situationstecken)
Klicka på knappen Save Display Title / Description
välj radioknappen för Description
fyll i låtens namn i rutan Description(ex "Complicated" inklusive situationstecken)
Klicka på knappen Save Display Title / Description
Fyll i ditt alias i rutan Publisher
Fyll i hela DLC paketets info i rutan Internal Title

Nu skall filerna addas:
i den övre högra rutan högerklickar du och väljer Add file
Börja med DLC.XML
fortsätt med alla filer som nämns i DLC.XML

klicka på fliken Finalization
klicka på radioknappen framför Dev LIVE
Klicka på knappen Create Package
som mål väljer du den omdöpta .sha filen .. välj skriv över.

Kontrollera att allt ser bra ut.. annars ändra och klicka på Rebuild
Avsluta Le Fluffie App

Öppna din DLC patcher (YarisSwap)
välj din nyskapade fil och hexswappa så att den blir Unlocked

FTP:a din fil till:
HDD1:/Content/0000000000000000/4D530888/00000002/
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Skapa Lips DLC från Lips skivan

Inläggav Davidius » sön jan 31, 2010 3:11 pm

Jag beklagar att detta är en Google-översättning, men din guide är det enda jag kan hitta hänför sig till detta begrepp.

Omräkning av din guide, har jag gjort följande.

Oförpackat
/ LPS / MusicDB
/ LPS / Levels /

Öppnade MusicDB med Black Cat och skapat en DLC.XML precis som din kodlistor.

Jag hade en fråga att försöka identifiera <ChartContentID> och <VideoContentID>, men jämför den med din Aril Lavigne jag ser att det är en kombination av titleid (4D530888) och UintilD (00010429). Då <ChartID> är densamma, med en _00 slutet. Jag försökte med att bara kopiera din att försöka låten Complicated.

Jag hämtade en jpg, ändra storlek till 256x256 och lämnade den som Complicated.jpg och sedan ändra storleken på en kopia till 64x64 och gjorde det. PNG.

Jag gjorde det SHA1 filen från Complicated.x360, fick 40 tecken checksumma och förändrats de senaste två-4D.

Nu i Le Fluffie, som administratör, gick jag till File / Package Creation, STFS bytte jag släppa ner till marknadsplatsen, avdelning ID 4D53088, Display Titel komplicerade, klickade på Spara Display, utvalda Beskrivning Komplicerade kvar på plats, lade till ett förläggare och intern avdelning, tillade PNG i båda rutorna. Klickade spara.

Sedan, medan roten är fortfarande valts till vänster, höger klickade på den högra panelen och lade till följande filer.
DLC.xml
Complicated.jpg
Complicated.wma
Complicated.wmv
Complicated.X360
Complicated_Lyric.X360
Complicated_prv.nft
Complicated_prv.wmv
Complicated_prv.xWMA

Nu under avslutats fliken är STFS typ 0 visas i rullgardinsmenyn, jag väljer Dev Live och klicka på Skapa Package. Jag väljer den omdöpta sha-fil (bd9d65c3f4eb30531869a546bb1bef380595164D) och tryck på spara. Det ber att ersätta, säger jag ja, då får jag ett "Unhandled undantag har inträffat i din ansökan" "System.Exception: Kan inte flytta positionen tidigare filstorlek" fel. Oavsett vad jag klickar händer ingenting.

Jag förlorade på vad jag gör fel och som jag sa är detta det enda stället jag har sett denna metod för att göra DLC. Jag ser fram emot att få detta att fungera.

Tack

----------------
I am sorry that this is in a Google translation, but your guide is the only one I can find pertaining to this concept.

From translation of your guide, I have done the following.

Unpacked
/ LPS / MusicDB
/ LPS / Levels /

Opened MusicDB using Black Cat and created a DLC.XML just as your code lists.

I had an issue trying to identify the <ChartContentID> and <VideoContentID> , however, comparing it to your Aril Lavigne I see that it is a combination of the TitleID (4D530888) and the UintilD (00010429). Then the <ChartID> is the same, with a _00 at the end. I even tried just copying yours to try the song Complicated.

I downloaded a jpg, resized it to 256x256 and left it as Complicated.jpg and then resized a copy to 64x64 and made it .PNG.

I then made the SHA1 file from Complicated.x360, got the 40 character checksum and changed the last two to 4D.

Now in Le Fluffie, as administrator, I went to File/Package Creation, STFS, I changed the drop down to MarketPlace, the Title ID to 4D53088, Display Title to Complicated, Clicked Save Display, selected Description Complicated remained in place, added a publisher and Internal Title, added the PNG to both boxes. Clicked save.

Then, while root is still selected on the left, right clicked in the right panel and added the following files.
DLC.xml
Complicated.jpg
Complicated.wma
Complicated.wmv
Complicated.X360
Complicated_Lyric.X360
Complicated_prv.nft
Complicated_prv.wmv
Complicated_prv.xWMA

Now under the Finalization tab, STFS Type 0 is showing in the drop down, I select Dev Live, and click Create Package. I select the renamed sha file (bd9d65c3f4eb30531869a546bb1bef380595164D) and hit save. It asks to replace, I say yes, then I get an "Unhandled exception has occurred in your application" "System.Exception: Cannot move position past file size" error. Regardless of what I click, nothing happens.

I am lost on what I am doing wrong and like I said, this is the only place I have seen this method of making DLC. I am looking forward to making this work.

Thank You
Davidius
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jan 31, 2010 2:39 pm
Xbox-Live GamerTag: satconcook

Re: Skapa Lips DLC från Lips skivan

Inläggav DragonSlayer » sön jan 31, 2010 11:06 pm

it looks like you have done everything right ( as i can see it) (i guess you spelled wrong to 4D530888 above?)

Did you try to let "le fluffie" to create a new file instead of overvriting the prenamed one?

Also make sure the dlc.xml file is saved in utf-8 format

are you using the provided kv.bin from "Le Fluffie" or did you changed it to your own??
i tried to change to my own.. but that did not work..

also i think "Le Fluffie" need .net ... check if you are updated..

here is an handy link http://www.xbox360iso.com/showthread.php?t=156272
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Skapa Lips DLC från Lips skivan

Inläggav Davidius » mån feb 01, 2010 12:03 am

One thing I just noticed. In the DLC.XML, both from your example and a legit DLC, they have a .xWMA file for <AudioUri>, though one did not extract from the LIPS disc. I have a plain .wma file though. I know the .xWMA file from the DLC will not play in WMP but the .wma will.

I am also using Windows 7 64 bit and I am trying some stuff with .NET 3.5 now to see if tha tis the issue.
Davidius
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jan 31, 2010 2:39 pm
Xbox-Live GamerTag: satconcook

Re: Skapa Lips DLC från Lips skivan

Inläggav Davidius » mån feb 01, 2010 1:57 am

Confirmed that I have Microsoft ,NET Framework version 3.5.30729.4926 installed. I attempted to repackage that which I extracted from a pre-existing LIPS DLC and I get the same error.

I have now tried this on Windows 7 32bit with the same error.
Davidius
 
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jan 31, 2010 2:39 pm
Xbox-Live GamerTag: satconcook

Föregående

Återgå till XBOX360 - NAND & HomeBrew (JTAG/SMC/Reset Glitch Hack)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


cron