Visa tråd - xbox problem! har slut på ideer. hjälp! • forum.dragonslayer.se

xbox problem! har slut på ideer. hjälp!

xbox forum. Här finns nästan allt som är värt att veta om xbox.. Annars ställ frågan så får du garanterat svar. Titta även i vår Xbox FAQ http://www.dragonslayer.se/Microsoft-Xbox.html

xbox problem! har slut på ideer. hjälp!

Inläggav opeter » sön okt 11, 2009 4:48 pm

Jo, det går att starta boxen(v1.6) och spela utan problem, men stänger jag av så går det inte starta det på flera timmar. Misstänkte först säkringen i nätdelen, men så startade den helt plötsligt. Har också kollat alla lödpunkter på chippet (smartxx), och det bör väl inte vara chippet heller för den delen eftersom jag kan spela som vanligt när den går att starta.

Kan det vara moderkortet?

Är extremt tacksam om någon orkar ta itu med den här gamla klenoden.
Vill inte göra mig av med den för det ligger 50 tal spel på den.

mvh peter
opeter
 
Inlägg: 1
Blev medlem: sön okt 11, 2009 4:42 pm

Re: xbox problem! har slut på ideer. hjälp!

Inläggav DragonSlayer » mån okt 12, 2009 9:49 am

Låter som ett klurigt problem...
Smart XX är kopplat till start/eject knappen... gör det någon skillnad om chippet sitter i eller inte?
Hjälper det att koppla loss strömmen till xboxen?
xbox har inget CMOS batteri utan bara en 1F kondensator som håller inställningarna och den vara ca 2 timmar..
problemet påminner mig om en xbit installation på v1.6 innan xbit fick stöd för v1.6 ... då gick det att starta upp en gång.. sen var man tvungen att stänga av chippet och sen dra ut strömmen... vänta ca 30 sek koppla in chippet och aktivera det.. sen gick det starta på nytt... detta problem löstes genom att bryta kopplingarna till LAD och LFRAME samtidigt...
Vad har du testat??
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE


Återgå till Microsoft Xbox

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron