Visa tråd - DragonSlayers GhostPink (RIP) • forum.dragonslayer.se

DragonSlayers GhostPink (RIP)

Här kan du visa upp din moddade Xbox360

DragonSlayers GhostPink (RIP)

Inläggav DragonSlayer » fre mar 21, 2008 3:47 pm

Jag skaffade mig ett "Ghost Pink" (eller om det var "Crystal Pink" minns inte riktigt) skal
Det var helt komplett med fan-duckt och öppen DVD läsare, front och allt...
Det följde dessutom med ett blått LED kitt som man kopplade in på fläktkontakten.. samt alla verktyg man behövde för att öppna 360'n

För det första skall man tänka på att genomskinliga skal är ytterst ömtåliga (spricker jättelätt)
Sen LED modden var försedd med dubbelhäftande tejp ... dessvärre kortslöt den med chassiet genom den dubbehäftande tejpen .. så en transistor på moderkortet brändes så att den ena fläkten la av
om det är fler som har haft liknande problem så har jag fler transistorer

Jag funderade på hur jag skulle kunna få en snygg xbox med lyse så jag har nu tillverkat en "LED board" med 16st blå ytmonterade lysdioder på så att jag kan vara säker på att det inte skulle kortsluta...
Bild

Bild

om nån är intresserad kan jag bygga fler.. dom drivs av 12V så dom kan lätt användas där man har lust
16x1cm det är ca 1cm mellan varje lysdiod
vill man kan man dela (såga av) dom i grupper om två

här är lite fler bilder på min GhostPink 360: (klicka på bilderna för att få upp fullversionen)
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ca 1/2 år efter installationen dog dessvärre min xbox360... så det var bara att montera på originalskalet, löda loss LED-bordsen och snygga till den och skicka den till Microsoft ... Jo jag fick en ny :cry:
det var inte så kul eftersom den gamla hade 17st köpta Arcade Live spel som funkade för alla användare.. på den nya funkar dom bara när jag är On-Line :(
edit: har nu fört över licenserna till nya xbox 360'n

Skalet är sålt till någon i Lund
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: DragonSlayers GhostPink (RIP)

Inläggav Lindgren » lör mar 29, 2008 12:53 pm

Spelade du live med den dära??,,, För dom säger att man kan bli bannad om man har bytt fläkten mm,,,, Men inte på xbox-scene,, då skulle M$ inte banna en,,, men jag kommar modda ett 360, å ha live på det, ska jag ha en egen ström-källa eller ska jag ta strömen från 360'it??..... Lite synd det dära som hände med ditt 360 :|
Någon som vill Drifta i Forza Motorsport 3?

Användarvisningsbild
Lindgren
 
Inlägg: 26
Blev medlem: sön mar 16, 2008 3:43 pm
Ort: Könsa.. ca 3mil norr om ö-vik
Xbox-Live GamerTag: lindggren

Re: DragonSlayers GhostPink (RIP)

Inläggav DragonSlayer » lör mar 29, 2008 9:03 pm

Jo visst körde jag Live på den...
(dessvärre hade jag en massa skivor som inte var Stealth.. så därför blev boxen bannad... detta var alltså innan iXtreme)

Jag har inte koll på hur mycket extra kräm du kan plocka ur original agreggatet...
de två LED-boardsen jag använde drog totalt 350mA på 12Volten ... så så mycket är det inga problem med..
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Nästa

Återgå till XBOX360 - ShowBox

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron