Visa tråd - Uppdatera flashad konsol från orginalspel • forum.dragonslayer.se

Uppdatera flashad konsol från orginalspel

Uppdatera flashad konsol från orginalspel

Inläggav Daccaire » sön mar 25, 2012 7:41 pm

Hej, har ett begagnat xbox360 som förre ägaren flashade. Jag är något utav en noob då det gäller xbox så jag vet ej vilken firmware som är använd men vad jag de senaste timmarna har listat ut är att mitt dashboard är version 12611 vilket tycks ha släppts 1a november 2010, så jag antar att firmware versionen kan vara iXtreme LT+. Är inte helt säker om DVD är en Lite-on eller BenQ då jag inte har öppnat och kollat färg på sladden, men det är en philips hur som helst.

Köpte för någon dag sedan ett nytt orginalspel och blir ombedd att uppdatera min konsol för att kunna spela spelet. Om jag gör detta så förstår jag att jag inte längre kommer kunna spela kopior, men innebär det att konsolen kommer gå tillbaka till "orginalskick" så att jag även kommer kunna köra LIVE? Eller riskerar jag att få en konsol som varken kan spela kopior eller LIVE, eller en konsol som inte fungerar alls? :o

Så vitt jag vet har DVDn aldrig blivit utbytt och konsolen har aldrig varit uppkopplad mot LIVE i flashat tillstånd.

Tack på förhand!
Daccaire
 
Inlägg: 2
Blev medlem: sön mar 25, 2012 7:07 pm

Re: Uppdatera flashad konsol från orginalspel

Inläggav DragonSlayer » ons mar 28, 2012 7:35 am

det beror på vilket spel och vilken dashboard det blir..
är det ett wave 11 (12625) så flashas inte läsaren om men dina AP2.5 spel kommer att sluta fungera
är det Wave 12 eller högre kommer läsaren att flashas om till ny original med stöd för XG3D spel

i värsta fall hänger sig uppdateringen i flashningsfasen och du blir tvungen till att flasha den till original manuellt för att sedan fortsätta uppdateringen

sedan bör man flasha om till senaste firmware, så att man kan köra skivorna genom abgx360 v1.06 ... XG3D skivor kommer dock att behövas brännas med speciell brännare sedan
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Uppdatera flashad konsol från orginalspel

Inläggav Daccaire » ons mar 28, 2012 12:50 pm

Tack för ditt svar!
Har inte hittat någonstans vilken version av dashboard som spelet vill jag ska uppdatera till, men spelet (Hunted: the demon's forge) släpptes 3e juni 2011 så jag antar att det kan vara wave 12.
Om det nu skulle vara wave 12, skulle det vara någorlunda riskfritt att uppgradera konsollen med detta för att sen kunna köra Live med köpta spel tillsvidare?
Daccaire
 
Inlägg: 2
Blev medlem: sön mar 25, 2012 7:07 pm

Re: Uppdatera flashad konsol från orginalspel

Inläggav DragonSlayer » fre mar 30, 2012 7:38 am

Hunted: The Demon's Forge är ett Wave 11 spel
se http://abgx360.net/verified.php?f=name&q=hunted%3A

Det kommer altså inte att flasha om driven

Är du bara intresserad av att få konsollen original så se min guide om manuell dashboardsuppdatering på http://ixtreme.se/Guide-Manuell-install-Dashboard.html
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Nästa

Återgå till XBOX360 - Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron