Visa tråd - Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008) • forum.dragonslayer.se

Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Inläggav pson » tor mar 22, 2012 8:48 am

Hej!
Jag råkade göra en dashboard uppdatering och dvd spelaren flashades om. Jag har försökt extrahera dvd nyckeln i JF men utan resultat. Finns det nåt sätt att göra det genom ett vanligt via6421 kort ? Jag har läst lite att man måste ha en probe3 , stämmer det ? och räcker det i såna fall eller måste man ha seriell förbindelse också ?
Tacksam för svar då jag är utomlands och inte kan skicka konsollen för uppgradering !
Tack !
/Mvh P-son
pson
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 22, 2012 8:38 am

Re: Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Inläggav DragonSlayer » tor mar 22, 2012 4:51 pm

när läsaren uppdaterats fungerar inte längre de gamla metoderna utan du behöver ha en PMT baserad probe se http://ixtreme.se/pmt.html
där finns även beskrivning om hur man bygger en utan kondensator
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Inläggav pson » tor mar 22, 2012 6:54 pm

Tack för svaret, jag byggde en, och lyckades efter många försök läsa ur nyckeln.... dock så uppstod nya problem vi flashning, efter att jag nästan var klar så "frös" datorn och jag åkte på att starta om, efter det så går det inte komma åt dvd`n, så jag tror den är brickad, har testat alla möjliga varianter på att få liv i den, men så fort jag kopplar in sata kabeln så fryser datorn, och han kan inte hitta dvd`n , så jag vet inte om den är kass helt och hållet eller vad man ska göra .
Så nästa fråga, om jag köper en ny liteon, kan jag flasha den då med min "dummy" fil jag läste ur ?
Mvh Pson
pson
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 22, 2012 8:38 am

Re: Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Inläggav DragonSlayer » fre mar 23, 2012 8:54 am

att datorn fryser beror nog på att du har drivrutinerna för Via kortet installerade..
antingen avinstallera drivrutinerna eller kör från dos...
(man kan inte bricka en liteon)
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Inläggav pson » fre mar 23, 2012 3:14 pm

DragonSlayer skrev:att datorn fryser beror nog på att du har drivrutinerna för Via kortet installerade..
antingen avinstallera drivrutinerna eller kör från dos...
(man kan inte bricka en liteon)


Hej.... nu är jag inte med riktigt :?:
Om jag avinstallerar drivrutinerna så hittar den väl inte sata porten alls eller ?

Jag har testat med dosflash, men samma problem där, den fryser datorn direkt när jag stoppar i sata kabeln och väljer aktuell port......drar jag ur den så fungerar datorn efter ca 2 min igen..
Angående brickning, den är totalt stendöd, blir det sånt symptom när den är raderad? så det skulle möjligen gå få liv i den igen ?
Tack !
/Mvh pson
pson
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 22, 2012 8:38 am

Re: Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Inläggav DragonSlayer » ons mar 28, 2012 7:51 am

kortet skall vara markerat med ett gult utropstecken i enhetshanteraren annars hänger sig datorn...

körde du dosflash från ett usbminne som du bootat på eller körde du det i ett dosfönster genom windows?

har du mer än en port på ditt via kort prova att använda en annan (på mitt har jag 3st varav en extern och 2 interna... jag måste använda den främre interna)
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Inläggav pson » ons mar 28, 2012 8:12 am

Hej, jag körde dosfönster genom windows..., och jag har 3 portar på kortet, och jag har använt den externa porten . vet du vilken port som är den första ?
Jag avinstallerade drivrutinerna och installerade dom igen, datorn hänger sig inte nu, dock så händer absolut ingenting, ingen kontakt .
Så jag kanske ska prova att göra ett bootbart usb och ändra till den främre porten då ?
Tack
Mvh P-son
pson
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 22, 2012 8:38 am

Re: Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Inläggav DragonSlayer » ons mar 28, 2012 11:15 am

sitter inte till att kolla nu men jag har för mig att min port heter 9800 i Jungleflasher..

det du skall göra när du kopplat upp den är att välja radera direkt
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Inläggav pson » ons mar 28, 2012 2:29 pm

ok, tack , jag provar vidare ikväll !
Mvh
/pson
pson
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 22, 2012 8:38 am

Re: Läsa ur dvd key Liteon 74850c ? (2008)

Inläggav pson » tor mar 29, 2012 2:06 pm

hej igen.... provade olika varianter igår, men ingen kontakt med liteon :cry:
Så jag testade att koppla in en noname dvd på den porten, för att säkerställa att det var rätt port osv.... och den hittades i JF, så det känns rent spontant som den gått sönder :!:
Så jag har surfat runt lite på ebay och hittat en del både nya och begagnade, så det får väl bli att beställa en ......
Till nästa fråga, en ny liteon, är den raderad när den är fabriksny ? och kan jag då använda min dummy jag fick ut från min gamla liteon ?
Tack !
Mvh P-son
pson
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tor mar 22, 2012 8:38 am

Nästa

Återgå till XBOX360 - Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


cron