Visa tråd - Spela Mashed (Xbox) på Xbox 360... • forum.dragonslayer.se

Spela Mashed (Xbox) på Xbox 360...

Spela Mashed (Xbox) på Xbox 360...

Inläggav babbel » tis jan 17, 2012 5:44 pm

Hej hej.

Mitt favoritspel genom tiderna är Mashed: Fully Loaded som kom till Xbox (1). Världens genom tiderna roligaste local multiplayerspel. :lol:
Jag vet att bakåtkompabiliteten är lite sådär nuförtiden på Xbox360, men jag har en 360 som är flashad med LT2.0 och jag vill så gärna få igång Mashed (som jag har på en bränd skiva)...
När jag sätter i spelet så känner 360:n igen spelet (Det står "Play Mashed" i Dashboarden) men när jag startar det kommer det upp en ruta med en text om att jag behöver någon sorts uppdatering för att spela bakåtkompatibelt... Är det "safe" att göra det? Jag trodde att eftersom spelet är så gammalt så borde det bara hoppa igång, men icke. :?

Har nån erfarenhet av det här?
Användarvisningsbild
babbel
 
Inlägg: 11
Blev medlem: tis jan 10, 2012 5:40 pm

Re: Spela Mashed (Xbox) på Xbox 360...

Inläggav babbel » tis jan 17, 2012 5:45 pm

Förresten, om man kollar kompabilitetslistor så finns Mashed med, så det "borde" funka...
Användarvisningsbild
babbel
 
Inlägg: 11
Blev medlem: tis jan 10, 2012 5:40 pm

Re: Spela Mashed (Xbox) på Xbox 360...

Inläggav DragonSlayer » tor jan 19, 2012 8:47 am

emulatorn kan du hämta från xbox.com hemsida.. så du måste inte gå live för att få ner den.

Just nu har jag dålig koll på hur LT+ v2.0 stödjer brända XBOX1 skivor
med Xtreme 5.3 behövde man inget speciellt men med senare firmwares har man behövt lägga in SS, DMI & PIF på skivan
se viewtopic.php?f=8&t=18&p=177

hmm kanske dom tagit bort stödet för Mashed igen för jag hittar det inte i deras officiella lista däremot så finns Drive to Survive (NTSC NA versionen) med i listan
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Spela Mashed (Xbox) på Xbox 360...

Inläggav babbel » ons feb 01, 2012 3:22 pm

Okej, men Drive to Survive går säkert alltid att fixa fram på nåt sätt. :roll: Och enligt texten på Wikipedia så är det ju en lite smått förbättrad version.

Det jag gjorde var att bränna Mashed på en vanlig DVD (single layer), utan nåt extra. Skivan kändes då igen i 360:ns Dashboard som "Mashed", som sagt.

Men det kanske alltså krävs ordnas partitioner på skivan, och det ska vara en dual layer? Whouah... Det är helt nytt för mig så då måste jag nog läsa på.

Apropå Mashed-version så skulle det ju underlätta med original och av en tillfällighet så såg jag detta erbjudande om "retro-pack" för spel och på bilden ser man - ta-da! - MASHED! Men när jag går in på erbjudanden så finns en massa annat men inte just Mashed att beställa... :(

Så, jag har tankat ner den där filen nu ($SystemUpdate_12-2007.zip), ska bränna den enligt instruktionerna och sen hoppas på att det funkar. Kanske ska börja där och se hur det går. Ingen risk att den där sabbar min LT+2.0 iallafall?
Senast redigerad av babbel tor feb 16, 2012 11:33 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
babbel
 
Inlägg: 11
Blev medlem: tis jan 10, 2012 5:40 pm

Re: Spela Mashed (Xbox) på Xbox 360...

Inläggav DragonSlayer » tor feb 02, 2012 8:25 am

Det stämmer... emulatorn sabbar inte din firmware :)
Hoppas du inte har en hitachi i din 360 för där har dom tagit bort stödet för brända xbox1 skivor i LT+ 2.0
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Spela Mashed (Xbox) på Xbox 360...

Inläggav babbel » tor feb 09, 2012 3:57 pm

Oh shit, okej, ska kolla det. Jag minns inte nu vilken modell jag har, det var så länge sen jag rotade i min Xlåda.
Tack för tipset!
Användarvisningsbild
babbel
 
Inlägg: 11
Blev medlem: tis jan 10, 2012 5:40 pm

Re: Spela Mashed (Xbox) på Xbox 360...

Inläggav DragonSlayer » fre feb 10, 2012 3:20 pm

Drive to Survive lär du inte ha någon nytta av eftersom det är NTSC och fungerar således inte på din konsoll, ifall du inte hackar den med jtaghack eller Reset Glitch Hack

Förresten är du säker på att det är "Mashed: Fully loaded" du har? så att det inte är "Mashed" som ju inte är kompatibel
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Spela Mashed (Xbox) på Xbox 360...

Inläggav babbel » tis feb 14, 2012 11:17 am

Det stod Mashed Fully Loaded men det var icke-scene-release från Rapidshare eller nåt liknande, så det kan ju vara "felmärkt"... Svårt att hitta det på annat sätt eftersom det är ganska gammalt vid det här laget. :(
Användarvisningsbild
babbel
 
Inlägg: 11
Blev medlem: tis jan 10, 2012 5:40 pm

Nästa

Återgå till XBOX360 - Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron