Visa tråd - Kan inte uppdatera • forum.dragonslayer.se

Kan inte uppdatera

Kan inte uppdatera

Inläggav jimjimmie » ons jan 04, 2012 12:41 pm

Hoppas att jag kan få ett lösande svar =)
Fick en Kinect i julklapp och kopplade det till xboxen och den vill att jag skulle uppdatera boxen. Har inte varit kopplad till internet på säkert ett år.
Problemet är det att den kopplar upp sig till xboxLive och laddar ner uppdateringen men när den ska installera den får jag felkod: 3151-396b-1380-1e04-c005-3007 och installationen avbryts och xboxen startas om. efter omstarten får jag ett nytt felmedelande med kod E64, startar om boxen och den startar dashbordet och en rutan kommer upp igen att den behöver uppdatera för att kinecten ska funka. Power knappen blinkar oxå precis som om jag flashar den.
Vad ska jag göra??
Xboxen är flashad med iXtreme 1.6 tror jag och boxen är nog ca 5 år gammal..
jimjimmie
 
Inlägg: 3
Blev medlem: ons jan 04, 2012 12:29 pm

Re: Kan inte uppdatera

Inläggav DragonSlayer » tor jan 05, 2012 12:52 am

du måste flasha tillbaks driven till original... så att dashboard uppdateringen 2.0.14699.0 kan uppgradera (flasha om driven med XGD3 stöd)
när uppdateringen är klar flashar du driven till LT+ v3.0 (om den finns för din drive, i annat fall får du köra på v1.91 eller senare)

det smartaste för dig hade varit att stannat kvar på dashboard 2.0.12625.0 som inte kräver omflashning... det hade räckt om du installerat 2.0.12625.0 igen när du hade kinecten inkopplad
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Kan inte uppdatera

Inläggav jimjimmie » tor jan 05, 2012 2:32 pm

=)=) Tusen tusen tack nu funkar det =)=)
Fick flasha den med 1.91 har en samsung ms28. Funkar inte XGD3 spel på den??
tack jätte mycket för hjälpen.
jimjimmie
 
Inlägg: 3
Blev medlem: ons jan 04, 2012 12:29 pm

Re: Kan inte uppdatera

Inläggav jimjimmie » tor jan 05, 2012 8:48 pm

Ja det var ju roligt så länge det varade....
flashade först med LT+ 1.91 och hittade sen LT+ 2.0 och bestämde mig för flasha med den istället.
Startade boxen och gjorde "half tray open" men den hittades inte i jungelflasher så jag stängde av den och gick och käkade och nu när jag kom tillbaka och startade boxen så blinkar den bara grönt ( inte dioderna 1,2,3,4 utan lampan i mitten ). Kan inte heller öppna dvdluckan om jag inte använder ett gem.
Vad har hänt ??? Kan den ha fastnat i "half tray open " på något sätt eller ??
jimjimmie
 
Inlägg: 3
Blev medlem: ons jan 04, 2012 12:29 pm

Re: Kan inte uppdatera

Inläggav DragonSlayer » mån jan 09, 2012 12:18 pm

hmm lampan i mitten brukar blinka vid "Vendor mode"
minns tyvärr inte på rak arm vad som triggar igång vendor mod på en samsung med LT+ 1.9
du kan se att den är i vendormode om den kräver två klick på eject för att den skall reagera...

det kan ju oxo vara så enkelt som att konsollen inte har ordentlig kontakt med DVD spelaren (lös kontakt) oxo. (kör man utan DVD spelare blinkar mitt leden oxo)

PS. samsung 2.0 var buggig så den finns i 2.01
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE


Återgå till XBOX360 - Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron