Visa tråd - Svart skärm när spel startas • forum.dragonslayer.se

Svart skärm när spel startas

Re: Svart skärm när spel startas

Inläggav thyllz » ons aug 10, 2011 8:32 am

Testade att köra ison(halo reach) i abgx och bränna den på nytt, installerade spelet på disken och startade, efter cirka 5-10 minuter av svart skärm kom det faktiskt igång.
När jag vid nästa tillfälle ska starta spelet går det inte, får meddelande om att skivan är oläsbar hur jag än gör.
Jag tog då bort spelet från disken, startade om boxen och installerade på nytt och körde igång, då kom det återigen igång efter ca 5-10 minuter svar skärm.

Vad kan det bero på?


/Thyllz
thyllz
 
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jul 31, 2011 6:01 pm
Xbox-Live GamerTag: Thyllz

Re: Svart skärm när spel startas

Inläggav DragonSlayer » ons aug 10, 2011 10:04 am

svart skärm = failed AP25
det är meningen att du skall stänga av din 360 då...
väntar du flaggas din konsoll som "failed AP25 challenge" och blir bannad nästa gång du ansluter mot live.. när konsollen är flaggad kan den flagga din gamerprofile, och dina saves som "unsecure" och då kan dom inte användas på annan 360.

i nästa version av firmware har dom plockat bort denna funktion helt (1.91) (skyddet med svart skärm)
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Svart skärm när spel startas

Inläggav thyllz » ons aug 10, 2011 10:33 am

Ajdå, då innebär det att jag blir bannad snart då antar jag =/, Jag lät boxen stå på efter jag satt i skivan då jag fastnade med något annat på datorn och upptäckte sen att spelet kommit igång.
Trodde inte spelet startade alls om den misslyckades, men varför fungerar den bara ibland då?

ap25list sidan som du länkade, där står det 13599 på reach nu, innebär inte det att det borde fungera?
thyllz
 
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jul 31, 2011 6:01 pm
Xbox-Live GamerTag: Thyllz

Re: Svart skärm när spel startas

Inläggav DragonSlayer » ons aug 10, 2011 12:58 pm

abgx360.net skrev:2011/08/05
Important note that bears repeating about iXtreme LT+ v1.91 (and this probably applies to any subsequent firmware as long as additional random AP25 challenges [nicknamed "AP26"] are being used):

"Due to the new AP26 random challenges the safety freeze for unknown or bad AP25 data is no longer supported. Please ensure your AP25 data is correct for the dashboard version you are using."

This means that (for consoles which do AP25 checks [see the AP25 FAQ for info]):

AP25 backups (see the list of AP25 games) that are not patched with AP25 replay data will fail the normal AP25 challenges outright. (The normal AP25 challenges from the DAE table are still being performed along with the new random "AP26" challenges.)
AP25 backups that are patched with old/incomplete/bogus AP25 replay data will fail the normal AP25 challenges outright.
AP25 backups that are patched with current AP25 replay data will fail the normal AP25 challenges outright when the DAE table is updated again. So far the DAE table has only been updated through system (dashboard) updates but it could possibly be updated by other means.
Any of these failures will probably flag your console for a ban in the next banwave. As always you should be very wary of system updates and carefully follow the news here as well as on team-xecuter.com and xbox-scene.com.

tydligen ett nytt skydd AP26 som kommer med 13599 som kräver 1.91 :(
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Föregående

Återgå till XBOX360 - Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron