Visa tråd - Gammal firmware? • forum.dragonslayer.se

Gammal firmware?

Gammal firmware?

Inläggav MartinJ » tor jan 06, 2011 9:14 pm

Har ett chippat/flashat XBOX360 som är köpt i slutet av 2008 eller möjligen i början av 2009. Har tidigare bränt och utan problem spelat bland annat Assasins Creed, Fable 2, Colin Mcrea dirt, Gears of War och Fallout 3. Efter att inte använt Boxen på ett tag tänkte jag lira igenom Fallout New Vegas och tankade hem och brände det som vanligt, på Verbatim-skiva. När jag sätter i den så kommer det fram nån sorts DVD-kontroll med 360-loggan i bakgrunden.

Antar att detta har med version av flashning att göra eller Wave...nånting. Har inte särskilt bra koll på detta förutom det jag snappat upp den senaste timmen på nätet. Jag har tagit bort fronten och kollat att jag har två gula kablar "i hålet" och då tydligen har en Liteon-spelare i. Jag spelar aldrig och har inget behov att spela live utan kör endast off-line.

Hur ska jag göra för att kunna spela nya spel igen? Det spelar som sagt ingen roll om det är ban-säkert eller inte eftersom jag aldrig spelar online.
MartinJ

Re: Gammal firmware?

Inläggav DragonSlayer » sön jan 09, 2011 2:07 pm

Jepp du har för gammal firmware..

vilken dashboard har du på din konsoll nu?
om du har 7371 eller tidigare kan du jtag-hacka din konsoll och slippa skivor helt och hållet
viewforum.php?f=33

senaste firmware för lite_on just nu är iXtreme LT plus 1.1
i slutet av 2008 kom iXtreme v1.5
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin

Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Återgå till XBOX360 - Mjukvara