Ingen aning om vart jag ska posta det här....
Men i alla fall.....
Har precis köpt ett 360 som skulle va flashad med ixtreme men killen hade inte så mycke kolla på vilken version som den va flashad med.
Pratade med butiken som hade gjort flashen och gissade att det var LT 1.0 som den va flashad med.
Så glad i hågen köpte jag mig ett 10pack med Verbatim DVD+R DL och började fippla med spelen som jag hade på datorn.
Allt funka kanon med att köra dom i Abgx360 och fixa SS/DMI.
Brände föra spelet med cloneCD enligt konsten alla regler.
Inge fel eller problem under bränning och abgx360 tycker allt ser kanon ut när jag testar skivan där.
Förutom "Video partition does not match........"
Men men hoppade i alla fall över till xboxen och petade i skivan glad i hågen.
MEN.... i dashboarden står det "spela DVD" och när jag trycker på den så kommer jag bara till media spelaren med en vit bakgrund och 360-logga.
Händer inte så mycke mer och trycker jag på "A" står det "försöker läsa media".
Prövade att bränna 3 andra spel men samma sak.
Fick rådet att bränna activation.iso av en god vän.
Den set ut att funka så långt att jag får ut filmen och "play this disc in xbox 360" eller nått sånt.
Men när jag matar in en av skiverna som jag bränt så händer samma sak som innan att jag hamnar på den vita bakgrunden och inget mer.
Prövade att ändra firmware på min Samsung SH-S183L brännare efter läst att andra hade haft problem med SB03 firmware.
Men samma sak igen.
Börjar bli lite smått irriterad på att det inte funkar.
Killen startade soul calibur 4 när jag va där som han hade bränt och de funkade utan något problem.
Så frågan är... är det min brännare som är boven i darmat eller är det bara så att jag behöver flasha om boxen med ny firmware?