Visa tråd - iExtreme LT 1.1 • forum.dragonslayer.se

iExtreme LT 1.1

iExtreme LT 1.1

Inläggav sEbbo » mån jun 14, 2010 1:20 pm

Tjena, läste nyligen att det kommer snart en ny Xbox 360 version, en mindre och med 250 gb hårddisk, likt Playstation 3 Slim så jag tänkte sälja min gamla Xbox 360 Premium 120gb med iExtreme eftersom den är bannad.
Nu undrar jag, om jag skulle köpa en sådan ny mini Xbox när den kommer och flasha med iExtreme LT 1.1, kan man spel Wave 1-5 spel på Xbox Live då utan att bli bannad?
Kan jag föra över mina sparade spel till min nya Xbox?
sEbbo

Re: ixtreme LT 1.1

Inläggav DragonSlayer » mån jun 14, 2010 10:22 pm

Eftersom hårdvaran inte finns ute ännu... går det inte att svara på dina frågor...
hitintills har det gått att flytta hårddisken mellan konsoller eller åtminstonde flytta över material med en transfer kabel..
Jag gissar att det kommer att dröja ett bra tag innan den nya kommer att gå att flasha.. för de har antaglien en helt ny DVD-drive i den.. De har kanske helt andra säkerhets funktioner än vad som finns på dagens konsoller

Idag kan man inte flytta material från en bannad konsoll till en annan konsoll, utan att plocka bort en flagga från filerna i en dator först.
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin

Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: iExtreme LT 1.1

Inläggav sEbbo » tis jun 15, 2010 2:57 pm

Antar ett det knäcks relativt snabbt, men mina sparade spel är med andra ord förlorade? :O :(
sEbbo

Inläggav DragonSlayer » tis jun 15, 2010 3:29 pm

googla xbox 360 savegame uncorrupter så hittar du nog massor av info om hur man tar bort ban flaggan från filerna :)

Däremot tror jag det tar lång tid innan dom har knäckt slim (tog 9 månader för förra nya driven Philips-liteon)
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin

Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Inläggav sEbbo » tor jun 17, 2010 10:47 pm

Aha, tack för hjälpen! :)
sEbbo

Återgå till XBOX360 - Mjukvara