Visa tråd - Bannad Konsol= Ingen uppdatering? • forum.dragonslayer.se

Bannad Konsol= Ingen uppdatering?

Bannad Konsol= Ingen uppdatering?

Inläggav FFD » fre sep 20, 2013 11:05 pm

Vet inte riktigt om detta är rätt forumtråd men vi kör på det.

Har en gammal xbox 360 (6-7år), med dashboard version 2.0.9199.0, som var flashad av en på jobbet, den är bannad.
Jag har inte använt konsolen på ca 2 år å tänkte nu lira lite GTA5. Problemet är att MS (när vet jag inte), har gjort att man längre inte kan uppdatera via USB, CD osv om man har en bannad xbox. Får upp denna kod "xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-C005-3007"
Det här felet inträffar om någon har manipulerat konsolen eller ändrat den.
Alla framtida försök att logga in på Xbox Live eller att uppdatera konsolprogramvaran leder till ett fel.
.

Så min fråga är, eftersom jag kan 0 om flashning, har ingen utrustning (SATA kablar?) osv. Finns det nått sett jag kan få den nyaste dashboarden alt. en fungerande dashboard så jag kan spela GTA5. Jag vill inte flasha om den, jag bryr mig inte om Xbox live eller spela andra "pirat spel". Vill bara kunna spela mitt original GTA5.

TL:DR
Finns det nått sett (NOOB vänligt sett) att uppdatera en bannad xbox 360 så att man kan spela GTA5? Eller är det mer värt för mig att köpa ett nytt?

PS. Bor i skaraborgs området om nån kanske känner någon där som kan fixa mitt problem för en billig slant? Ds.
FFD
 
Inlägg: 2
Blev medlem: fre sep 20, 2013 10:40 pm

Re: Bannad Konsol= Ingen uppdatering?

Inläggav DragonSlayer » tis sep 24, 2013 1:47 pm

vad är den fullständiga felkoden och vad har du för DVD-spelare?
Samsung och BenQ läsare måste flashas tillbaks till original innan man uppgraderar till dashboard över 2.0.13141.0

GTA V behöver dashboard 2.0.16202.0
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Bannad Konsol= Ingen uppdatering?

Inläggav FFD » ons sep 25, 2013 3:47 am

Den fullständiga koden är 23ef-4099-1380-1e04-c005-3007. Det stod för att den inte klara att uppdatera från min nuvarande dashbaord till den nya (4099) + att konsolen är bannad.

Men har köpt en ny då min e Benq (tror jag) och jag har ingen möjlighet att flasha tillbaka till stock, då han som flashade mitt xbox ifrån början inte håller på med sånt längre och det finns ingen i närheten som gör.

Ps. Måste tillägga att det är tråkigt att denna sida verkar lite inaktiv (brist på användare) ds,
FFD
 
Inlägg: 2
Blev medlem: fre sep 20, 2013 10:40 pm

Nästa

Återgå till XBOX360 - Mjukvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron