Visa tråd - Wasabi 360S Ultra • forum.dragonslayer.se

Wasabi 360S Ultra

Wasabi 360S Ultra

Inläggav DragonSlayer » mån feb 06, 2012 12:42 pm

http://www.wasabi360.com

Nu har jag testat denna ODDE !!!
Installationen gick smärtfritt.

Något som jag inte hade tänkt på var att man var tvungen att klippa upp ett galler i konsollen för att få ut sladdarna. Detta gör det omöjligt att återställa konsollen till ursprungligt skick ifall man skulle behöva skicka den till Microsoft

När jag ändå hade slim driven ute på skrivbordet tänkte jag dumpa nycklen med Jungleflasher 1.90 (305) (som en backup).. men SlimKey ville inte funka så jag fick ta till min 360Lizard för att få en backup.
(en 0225)

Key.bin behövde jag aldrig använda eftersom Wasabi 360S själv kan dumpa nycklen från Lite-on drivar.

till hårdisk använde jag en WD green 1.5Tb disk som jag först formaterade till FAT32 med fat32format (innan jag tänkte mig för)
Fick förståss formatera om den till NTFS för att jag skulle få in iso filerna på den.

Disken hade jag i ett ESATA kabinet från deltaco.. förden med ett kabinett är att man enkalt kan flytta det till datorn när man vill..

andra alternativ skulle kunna vara en esata/usb docka ex http://www.webhallen.com/hardvara/97273 ... harddiskar Ifall man har många diskar att växla imellan

esata-sata kabel och externt nätaggregat för HDD

Man får väldigt snabba laddtider över sata jämfört med USB.

Den andra nackdelen med Wasabi360 är att man inte kan spara isofilerna i olika mappar... Vilket gör att man har alla isofilerna i samma mapp... man måste då även döpa om filerna så att man vet vilken iso som är vilket spel.
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Wasabi 360 Ultra Snabb manual på svenska

Inläggav DragonSlayer » mån feb 06, 2012 2:52 pm

På den NTFS (4kb klusters) formaterade hårddisken skall du skapa en mapp med namnet wasabi
X:\wasabi
här sparar du eventuell "key.bin" (16 byte binär fil)
här lägger du in firmwareuppdaterigar "wasabi-update.bin"
här finns en text konfigureringsfil Wasabi.xml"
här lägger du in stöd för AP25 "ap25db.bin"

UPPGRADERA FIRMWARE:
Kopiera "wasabi-update.bin" till X:\wasabi mappen på hårddisken
slå över wasibi 360 ultra i "pass-through" läge (höger på slim , vänster på phat)
Håll nere Select knappen och starta konsollen, en den blinkar då blått oför att visa att uppgraderingen pågår.
När det är klart blinkar det grönt.. (om något fel uppstått blinkar det rött)
stäng av konsollen.. klart

KONTROLLERA FIRMWARE/HÅRDVARA:
Starta konsollen medans du samtidigt håller ner upp knappen. Versionen kommer nu att visas istället för iso-listan under Video Library Current disc.. starta om konsollen när du kontrollerat klart.

HÄMTA DVD-NYCKEL PÅ SLIM:
Starta konsollen medans du håller nere VÄNSTER pilen .. håll inne tills dashboarden kommit upp. kontrollera Video library current disc.

FELMEDDELANDEN:
gå till video library current disk för att läsa felmeddelandena:
ERROR: NTFS cluster size is not 4kb – hårddisken behöver vara formaterad med 4kb klusterstorlek (standard)
ERROR: HDD not NTFS formatted – Hårddisken måste formateras med NTFS, FAT32 eller andra format har inte för för filer större än 4Gb
ERROR: HDD not connected – Hårddisken hittades inte.. kontrollera kablar och strömförsörjning till hårddisken
ERROR: ODD not connected – Original DVD spelaren hittades inte, Kontrollera kablar och sladdar.
ERROR: \wasabi\key.bin not found – Key.bin hittades inte i wasabi mappen på hårddisken

Andra problem som inte har några felmmeddelanden:
 If Wasabi 360 Ultra is partially functional in emulation mode (it shows a list of ISO’s on your HDD) but when
you press eject nothing happens and/or in pass‐through mode you cannot eject the ODD, then you have
installed the power cable incorrectly. The end of the power cable with the red and green wires must connect
to the ODD and not the Xbox motherboard.
 If you get black screen, Exx error messages or generally intermittent failures then there is likely a problem
with the cables (either SATA or power). Carefully disconnect all cables and re‐set them. Test your Wasabi
360 Ultra again before re‐assembling the Xbox 360.
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Nästa

Återgå till XBOX360 - Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron