Visa tråd - Frågor ang AP25 på olika läsare • forum.dragonslayer.se

Frågor ang AP25 på olika läsare

Frågor ang AP25 på olika läsare

Inläggav alex » tor dec 02, 2010 11:47 am

Tjena,

Ska köpa Xbox 360 snart (beg) och undrar lite om det nya AP25 skyddet och nya dashboard.
Som jag har förstått så struntar Samsung och de flesta Hitachi läsare i det här skyddet.

1-Så om Xboxen jag skaffar har Samsung-läsare så, kan jag uppdatera till senaste dashboard som stödjer AP25 och spela sådana spel(med iX LT) utan att bli bannad eftersom den inte stödjer den AP25 checken?
2-Däremot om jag köper en med LiteOn eller BenQ så kan jag inte uppdatera till senaste dashboard, innan jag flashat den med LT+ som gör att den blir lika säker(Live-säker) som Samsung läsaren? (så länge allt stämmer i abgx360)
3-Så om jag uppdaterar en "Samsung xbox" till senaste dashboard kan man spela AP25 spel utan att bry sig om abgx360's reply sector etc som är för de andra läsarna.. Samsung struntar fullständigt i om det är AP25 eller ej?
4-Vilket skulle du säga är säkrast tror du? Lika säkra? Men isåfall verkar ju Samsungen mer soft eftersom man ej behöver bry sig om abgx360' reply sector.. :idea:

5-Har bara haft PS3 och vet att om man ej uppdaterar till senaste fw så kan man ej ansluta till PSN. Är det samma med XBOX och dess dashboard? Måste man ha senaste för Live?

Tack på förhand. :)
alex
 
Inlägg: 3
Blev medlem: ons dec 01, 2010 11:56 pm

Re: Frågor ang AP25 på olika läsare

Inläggav DragonSlayer » tor dec 02, 2010 12:03 pm

eftersom du i vilket fall som helst måste köra ABGX360 så kommer du automatiskt att få AP25 reply sector på skivan om den finns...

Samsung drivar finns uteslutande i Xenon som är lite mer RROD benägna

det är alltid bäst att köra på senaste firmware.. oavsett vilken dashboard man har

5. Samma gäller här.. du måste köra på senast för att kunna Ansluta till XBOX-Live
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Frågor ang AP25 på olika läsare

Inläggav alex » tor dec 02, 2010 12:17 pm

Tack för snabbt svar ;)

Men låt säga, om jag skulle missa AP25 reply sector eller på något sätt fu**a upp det och det och ej får med reply sector. Om jag sätter in skivan i BenQ eller LiteOn blir jag väl bannad, medan om jag sätter i den i en Samsung händer inget? :?:
alex
 
Inlägg: 3
Blev medlem: ons dec 01, 2010 11:56 pm

Re: Frågor ang AP25 på olika läsare

Inläggav DragonSlayer » tor dec 02, 2010 1:48 pm

i sådana fall är ju risken lika hög att du sätter i en skiva utan SSv2 eller splitvid i Samsungen.. och då blir du oxo bannad
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Frågor ang AP25 på olika läsare

Inläggav alex » tor dec 02, 2010 1:56 pm

DragonSlayer skrev:i sådana fall är ju risken lika hög att du sätter i en skiva utan SSv2 eller splitvid i Samsungen.. och då blir du oxo bannad


Joo visst, men min tanke var ju att Samsungen har en mindre sak att hålla reda på.. SSv2 o Splitvid måste väl också fixas med LiteIOn o Benq ändå också. :P

Tackar! :ugeek:
alex
 
Inlägg: 3
Blev medlem: ons dec 01, 2010 11:56 pm

Re: Frågor ang AP25 på olika läsare

Inläggav DragonSlayer » tor dec 02, 2010 2:12 pm

Ja det stämmer...
det jag ville komma till är att om man slarvar blir man bannad.. oavsett vilken drive man har.

det ända säkra sättet att inte bli bannad online är att inte koppla den modifierade konsollen online..
AP25 kan "banna" en konsoll utan att gå online dock..

den bästa lösningen är att ha två konsoller.. en omodifierad som man kör live med och en modifierad som man kör offline eller system-link ... profil och savegame kan flyttas mellan dessa med ett USB-minne.
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Nästa

Återgå till XBOX360 - Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron