Visa tråd - Samsung ms28 felflashad • forum.dragonslayer.se

Samsung ms28 felflashad

Samsung ms28 felflashad

Inläggav AdvokatusDiablo » ons dec 01, 2010 3:40 pm

Tjena tjena !

Jag har ett problem som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Har sökt på internet men hittar inget som kan hjälpa mig..

Skulle flasha min samsung ms28 med Jungelflasher.
Intro / Device ID, funkade.
Read Firmware, funkade.
Sparade filen, funkade.
Source och target, funkade.
Klickade på Write och den började läsa första banken och sen hängde den sig och ett fel meddelande kom upp och jungelflasher stängdes ner. Kommer inte ihåg vad det stod där.

När dvdläsaren är kopplad till pc via så blinkar den mittersta gröna dioden på boxen. Kopplar jag läsaren till xboxen så blinkar den mittersta gröna dioden och dioden nere till höger blinkar rött.

När jag har den kopplad till pc:n och kör jungelflasher så hittar den inte läsaren.
Provar att klicka på Intro\device Id och får meddelandet ( MTK Vendor Intro Fail) " If you wish to resend the command press YES, Power of the drive and then back on "
Har provat det men funkar inte.
Klickar jag på Read får jag meddelandet " Invalid Status 0x80 " och det är samma om jag klickar på Erase eller på Write.

Vad ska jag göra???
Snälla hjlp mig.
Använder moderkortet på datorn att koppla in boxen på. Har windows vista om det spelar någon roll.

Mvh Jimmie
AdvokatusDiablo
 
Inlägg: 2
Blev medlem: ons dec 01, 2010 3:31 pm

Re: Samsung ms28 felflashad

Inläggav DragonSlayer » tor dec 02, 2010 9:17 am

För det första behöver du ett via kort med 6421 chipset för SATA
(det går även att löda in en switch på samsungdrivens FLASH (VCC Metod)) men jag minns dock inte hur..
har man inte via6421 chipset behöver man även hexeditera mtkflash32 programmet.
ev går det med dosflash oxo.

(funkar eject på driven eller den verkar helt död)
Är driven flashad sedan tidare kan den vara skyddad med ex firmguard.. och måste då låsas upp med en activate/one shoot boot skiva

När man kör Jungleflasher från vista är det viktigt att man startar det som administratör
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Nästa

Återgå till XBOX360 - Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron