Visa tråd - XBOX 360S - Slim • forum.dragonslayer.se

XBOX 360S - Slim

XBOX 360S - Slim

Inläggav DragonSlayer » fre nov 26, 2010 9:49 am

Jaha då har man införskaffat sig en Slim med Kinect.

Det första jag upptäckte var att man inte längre kan använda sig av de gamla minneskorten.. så det blev till att flytta profilen till ett USB-minne istället. Det finns 2st USB på framsidan och 3st på baksidan.

I Special Edition Kinect kitet ingår endast en standard AV kabel (composit till scart adapter)
Kinect skall ansultas till en speciell AUX port på slimen.. ovanför RJ45 kontakten på baksidan.
Vill man kunna köra Kinecten till en gamal 360 måste man köpa till en speciell ström-adapter eftersom den gamla 360'n inte har AUX porten.. Jag gissar att denna följer med när man köper Kinect lös. (kostar 31€ från microsoft)
Jag trodde även att man skulle ha fått den nya handkontrollen med justerbar D-pad.. men det var en helt vanlig svart kontroll.
Angående Kinect... man behöver ha gott om utrymme framför TV'n, vi har ca 2m från TV till soffan.. Det var lite bekummer när man skulle ställa in face-recognition på sin profil.. den gillade inte att man fick sitta i soffan för att ställa sig på de bakre rutorna. :(

en annan positiv sak är att det numera finns en optical SPDIF direkt på konsollen.. man behöver alltså inte köpa microsoft HDMI-paket för att kunna köra ut optiskt ljud din hemmabion om man kör HDMI till TV-n.

Wifi- hade jag helt missat att det fanns inbyggt i konsollen.

Konsollen var verkligen betydligt tystare när man kollar på film eller spelar
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Återgå till XBOX360 - Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


cron