Visa tråd - "Cannot read disc"/"your disc may be dirty" - har jag AP25? • forum.dragonslayer.se

"Cannot read disc"/"your disc may be dirty" - har jag AP25?

"Cannot read disc"/"your disc may be dirty" - har jag AP25?

Inläggav martinboson » ons nov 17, 2010 8:30 pm

Hej! innan alla noobar ner mig vill jag bara nämna de kunskaper jag har inom flashning och att bränna skivor:
Jag vet hur man bränner korrekta kopior i imgburn, jag vet hur man har rätt layerbreak, jag vet hur man sätter booklet type, jag vet hur man bränner i 2,4x, jag vet att man använder verbatim DL+ skivor, jag vet hur man gör en check och uppdaterar till SS2 med abgx360.

Mitt system:
köpte från manzzon . com november 2008. det var en Lite-On-läsare i, men de satte i en Samsung, då min läsare inte stödde senaste ixtreme 1.51 (tror jag det var).
Jag fick ofta felet "cannot read disc" på vissa spel, men dessa var inte ens brända på verbatim (köpte 13st på blocket (yeah yeah jag vet men det var billigt och jag ville spela)).
oftast så gick det efter en stund eller om man startade om konsollen (detta har inget att göra med activate.iso utan var förmodligen bara dåliga kopior).

Nu när jag har iextreme LT har den gamla Lite-on-läsaren hoppat tillbaka, fick detta fixat på chipper i Örebro.
Det är alltså min originalläsare som sitter i boxen nu.
Jag har aldrig blivit bannad på xbox live eller spelat på xbox live.
Jag HAR varit ute för att ladda hem arcade-spel, men dessa spelar jag även offline.
Senaste gången jag uppdaterade dashboarden var September i år.

Nu till problemet:
När jag stoppar in nya (och gamla) kopior (testat med Vanquish.XBOX360-MARVEL & Halo.Reach.PROPER.PAL.RF.XBOX360-BMP) så står det "your disc may be dirty, try cleaning it with a soft cloth bla bla bla".
Det går även inte att lägga in spelen på hårddisken. kopieringen failar halvvägs eller vid 12%.
Jag har köpt en sån där svindyrt cleaningdisc som skall rengöra lasern, men inget positivt resultat.
Efter detta tog jag kontakt med PSXCARE via skype. Efter VM i dålig support skrev han att det var AP 25. "okej", tänkte jag och frågade "vad är AP25?", varpå jag fick det mycket trista svaret "sök i supportforumet"...
...
Så jag sökte! det enda som verkar vara relaterat till AP25 är en xbox live-grej (jag är för dåligt insatt för att förstå mer), så detta känns inte som att det kan appliceras till min konsol.
Jag ringde även till manzzon . com där jag köpte boxen, de sa att trots att jag inte bränner med en "korrekt brännare" (jag har en laptop med Optiarc Sony) så ska det inte vara några problem.

Jag sitter även i OSLO, så att skicka skiten på post är out of the question om jag inte vet vad som är fel. Det kostar dessutom skjortan.

enkel fråga: vad är det för fel på min XBOX3CP? TACKSAM som en nunna i klostret för svar
martinboson
 
Inlägg: 2
Blev medlem: ons nov 17, 2010 7:13 pm

Re: "Cannot read disc"/"your disc may be dirty" - har jag AP

Inläggav DragonSlayer » tis nov 23, 2010 9:07 am

Tråkigt med dålig support... :(
De skivorna du beskrev har inget med AP2.5 att göra! i skrivande stund är det bara Fable 3, Assaccins Creed brotherbound och NFS Hot persute 2 som har skyddet.
för att skyddet skall fungera måste man ha kinect dashboarden vilket du inte har om du inte uppdaterat sedan september..

iXtreme LT behöver ingen activate skiva utan ska läsa skivor utan komplett stealth..

eftersom varken nya eller gamla skivor fungerar är det troligare att lasern har gett upp :(

hade det bara varit nya skivor kunde man ha gissat på DVD-brännaren
(den lasern "slits" oxo)

för att utesluta brännaren kan man testa en bränd skiva i abgx360.. får du inga fel där är det antagligen läsaren/lasern i din 360 som behöver bytas ut.

Om du behöver byta din läsare se till att få exakt samma modell som original.. eftersom AP2.5 kan se om man spoofat sin drive. (vilket man behöver göra om man byter modell)
(ny firmware LT+ väntas släppas innan jul)

läs mer om AP2.5 (AntiPiracy v2.5 Checks)
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: "Cannot read disc"/"your disc may be dirty" - har jag AP

Inläggav martinboson » fre nov 26, 2010 5:17 pm

tack så mycket drakslaktarn! du är mannen!
tips på bra butik man kan kontakta? den är köpt hos manzzon . com...
martinboson
 
Inlägg: 2
Blev medlem: ons nov 17, 2010 7:13 pm

Re: "Cannot read disc"/"your disc may be dirty" - har jag AP

Inläggav DragonSlayer » fre nov 26, 2010 7:14 pm

OM Chipper flashade senast... så har dom kanske din "original firmware" kvar.. eller så har du kanske själv en kopia av den... i den kan man se vilken osig driven skall ha... jag gissar att du kan köpa en färdig flashad drive av chipper eller manzzon som borde ha dina "original firmware"

annars kanske det finns nån i oslo som flashar/säljer drivar... (borde ju rimligen finnas) skicka med ditt firmware bara så kan dom lösa det åt dig :)
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Nästa

Återgå till XBOX360 - Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron