Visa tråd - Projektarbete "Flashning" • forum.dragonslayer.se

Projektarbete "Flashning"

Re: Projektarbete "Flashning"

Inläggav DragonSlayer » tis feb 09, 2010 10:13 pm

LT är den senaste för LiteOn drivar.. med den skall man kunna använda Xbox LIVE utan att bli bannad som man blir med en vanlig Xtreme eller iXtreme firmware...

Den bootar oxo allt utan bootskiva... Den lämnar nämligen helt kontrollen till människan som matar den med skivor...
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Projektarbete "Flashning"

Inläggav SjAM » tis feb 09, 2010 11:31 pm

DragonSlayer skrev:LT är den senaste för LiteOn drivar.. med den skall man kunna använda Xbox LIVE utan att bli bannad som man blir med en vanlig Xtreme eller iXtreme firmware...

Den bootar oxo allt utan bootskiva... Den lämnar nämligen helt kontrollen till människan som matar den med skivor...


Då kanske man ska uppdatera den till LT firmwaren istället. Är det nått specielt man behöver ränka på angående LT?
SjAM
 
Inlägg: 18
Blev medlem: mån dec 07, 2009 5:34 pm

Re: Projektarbete "Flashning"

Inläggav DragonSlayer » ons feb 10, 2010 8:31 am

man måste kontrollera skivorna själv.. LT gör det inte åt en..
för att dumpa en LT drive behöver man använda MRA metoden..
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Projektarbete "Flashning"

Inläggav SjAM » ons feb 10, 2010 4:07 pm

Vad menar du med att kontrollera?
SjAM
 
Inlägg: 18
Blev medlem: mån dec 07, 2009 5:34 pm

Re: Projektarbete "Flashning"

Inläggav DragonSlayer » ons feb 10, 2010 5:25 pm

Med iXtreme v1.x firmware så tillåter inte firmwaren dig att köra skivor som inte har alla säkerhetsfunktioner (stealth)
därför har man kontrollerat image filen med abgx360 innan man har bränt skivan. (för att överhuvudtaget kunna köra skivor)

Ixtreme LT har inte dessa spärr funktioner.. så det går bra att stoppa i en skiva utan vissa säkerhetsfunktioner.. Microsoft ser då detta och konsollen blir bannad. Vissa funktioner på konsollen spärras, hdd installationer, möjligheten att flytta savegames & profiler samt MediaCenter Extender funktionen.
Eftersom iXtreme LT inte kontrollerar och hindrar användaren från detta så måste man alltså själv kontrollera det.

Tjena, Om jag ska lägga in LT firmwaren istället för 1.61 på min LiteOn, då behöver jag ej änvända MRA metoden va?
Det är bara när jag ska byta från LT till nått annat?


Det bästa är att alltid använda MRA metoden första gången man dumpar en LiteOn drive .. för då får man med sig laser optimerings datat...

Har man inte LT på Liteon driven är det bara att radera flash så går den i vendormode..
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Föregående

Återgå till XBOX360 - Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


cron