Visa tråd - Riskfritt att flytta "bannad" HDD till obannad Xbox? • forum.dragonslayer.se

Riskfritt att flytta "bannad" HDD till obannad Xbox?

Riskfritt att flytta "bannad" HDD till obannad Xbox?

Inläggav Patiik » mån nov 23, 2009 10:47 pm

HEJ

Har nu letat runt ett tag men inte fått ett riktigt svar på min fråga.
Jag har blivit bannad på min Xbox 360 (Har sparat save-filer efteråt...)

Men det är nämligen så att jag har 1330 MS poäng kvar som jag skulle vilja köpa XLA (Xbox Live Arcade) spel för.


Tänkte att om jag flyttar min HDD till en kompis Xbox som är obannad.
Köper det jag vill ha och sen flyttar tillbaka till min > FUNGERAR DETTA?



Väldigt tacksam för svar
Patiik
 
Inlägg: 4
Blev medlem: mån nov 23, 2009 10:43 pm

Re: Riskfritt att flytta "bannad" HDD till obannad Xbox?

Inläggav DragonSlayer » tis nov 24, 2009 9:35 am

Ja det går bra att flytta hårddisken vart du vill...(sålänge du inte modifierat något på den själv) men visst material på den har blivit markerat "untrusted" så det kan inte användas på en annan 360...

När du köper något för dina poäng så knyts licencen till den 360 det köps från och Gamerprofilen.
Köper du det altså på kompisens 360 så kan han oxo använda materialet utan att vara kopplad till Live..
Din gamerprofile måste dock vara uppkopplad mot live för att kunna använda materialet.. eftersom det inte är knutet till din konsoll då..
(inte riktigt vad jag tror att du tänkte dig)
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Riskfritt att flytta "bannad" HDD till obannad Xbox?

Inläggav Patiik » tis nov 24, 2009 7:10 pm

DragonSlayer skrev:Ja det går bra att flytta hårddisken vart du vill...(sålänge du inte modifierat något på den själv) men visst material på den har blivit markerat "untrusted" så det kan inte användas på en annan 360...

När du köper något för dina poäng så knyts licencen till den 360 det köps från och Gamerprofilen.
Köper du det altså på kompisens 360 så kan han oxo använda materialet utan att vara kopplad till Live..
Din gamerprofile måste dock vara uppkopplad mot live för att kunna använda materialet.. eftersom det inte är knutet till din konsoll då..
(inte riktigt vad jag tror att du tänkte dig)



Så jag kan alltså inte flytta tillbaka hårddisken till min 360 och spela? (Utan måste först koppla upp mig till Live, vilket inte går eftersom jag är bannad :evil: )

Stämmer detta? Man kan även köpa spel genom Xbox.com sidan, är det samma sak som gäller då? Att jag måste koppla upp mig på live? Det går inte att komma runt detta på något sätt? Typ kopiera över från datorn eller dylikt?
Patiik
 
Inlägg: 4
Blev medlem: mån nov 23, 2009 10:43 pm

Re: Riskfritt att flytta "bannad" HDD till obannad Xbox?

Inläggav DragonSlayer » ons nov 25, 2009 1:43 am

Nepp... det går inte...
När du skaffat dig en obannad xbox 360 så får du nytta av dina poäng igen (Poängen kan iof även användas till datorprogram)
Du kan då via xbox.com flytta dina licenser till den nya obannade xboxen... så att dom fungerar även utan uppkoppling till xbox LIVE.
Den här licens flytten kan göras en gång på en 12 månaders period
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Riskfritt att flytta "bannad" HDD till obannad Xbox?

Inläggav Patiik » ons nov 25, 2009 6:07 pm

Okej, men jag såg en ev. lösning nu. Kan inte jag flytta licensen till min kompis obannade konsoll? Och sedan göra som jag tänkte, flytta över hårddisken till honom, ladda ner, ta tillbaka hårddisken. Eller blir det problem iallafall?

Man kan ju jämföra min kompis 360 med att jag har en ny, för att tänka lättare. Eller finns det inte någon möjlighet i världen att spela nya arkad spel på min bannade nu? JA / NEJ?


Tack för din tid :)
Patiik
 
Inlägg: 4
Blev medlem: mån nov 23, 2009 10:43 pm

Re: Riskfritt att flytta "bannad" HDD till obannad Xbox?

Inläggav DragonSlayer » tor nov 26, 2009 12:51 am

Nepp inte en chans i världen...
När du tankar ned något så knyts en licens ditt den konsoll (ej lagringsmediat) du tankar ned det på och gamerprofilen som används...
själva gamerprofilens licens lagras på xbox LIVE.. så för att kuna verifiera måste man ansluta dit vilket är omöjligt när den är bannad

Man kan ju iof göra konsollen obannad... men då blir den ju en "ny" konsoll (alltså samma som kompisens)
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Re: Riskfritt att flytta "bannad" HDD till obannad Xbox?

Inläggav Patiik » tor nov 26, 2009 7:57 pm

Hur i hela världen skulle man kunna göra 360:n obannad?

Antingen måste man ta bort sig från "ban-listan" hos Microsoft, alltså hacka deras server eller dylikt. (Möjlighetsgrad=0) Eller ge Xboxen ett nytt ID-nummer, vilket är mer eller mindre omöjligt med den nya dashborden. Talar jag sanning?

Om jag skulle göra boxen obannad skulle jag bara kunna "recover profile" och på så sätt få mina saker igen, eller hur?
Patiik
 
Inlägg: 4
Blev medlem: mån nov 23, 2009 10:43 pm

Re: Riskfritt att flytta "bannad" HDD till obannad Xbox?

Inläggav DragonSlayer » tor nov 26, 2009 9:24 pm

Nja.. har man bara sin CPU nyckel så är det inga problem ens med den nya dashboarden...
annars blir det till att flytta över processorn oxo...

JA du har rätt .. det är omöjligt :) eller i vart fall inget som jag skulle ge mig på!
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Nästa

Återgå till XBOX360 - Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster