Visa tråd - hitachi läsare sönder • forum.dragonslayer.se

hitachi läsare sönder

hitachi läsare sönder

Inläggav kreshan » mån sep 28, 2009 11:05 pm

höll på att flasha min läsaren av typen hitachi men sen så dog den, den e helt död ? den svarar inte på något, finns det ett sätt att fixa det ? hade tänkt köpa en ny begangnad men nu sa en att ja måste ha min firmware vilket jag inte har kvar ? så hur kan ja få min xbox att fungerar ?
kreshan
 
Inlägg: 1
Blev medlem: mån sep 28, 2009 11:02 pm
Xbox-Live GamerTag: 33

Re: hitachi läsare sönder

Inläggav DragonSlayer » tis sep 29, 2009 10:09 am

Det är lite jobbigt...
Fungerar inte Eject så tyder det på att det hänt något med flashen.. som tur är så flashas hitachi runt nycklen så den rörs aldrig.. så den finns kvar på driven..

Har man en väldigt gammal xbox 360 (Xenon) kan man plocka ut nycklen från moderkortet genom att dumpa NAND minnet och köra JTAG Xell hacket för att få fram CPU-nycklen som behövs för att kunna öppna keyvaulten där DVD-nycklen finns...
för att kunna köra JTAG Xell hacket så får inte xboxen vara dashboards uppdaterad efter augusti 2009 (senast 73xx nått)

Det andra sättet är att löda loss TSOP flashen från hitachidriven och läsa flashminnet i en extern programerare..
plocka ut nycklen antingen för användning i samma drive eller i en annan.
skall man använda samma drive får man encrypta firmware innan man flashar in det på ett nytt flashminne innan man löder tillbaks det på driven.

Båda sätten kräver avancerade lödningskunskaper och kan i värsta fall misslyckas
Jag har gjort detta flera gånger på alla olika versioner av hitachi läsare, med lyckat resultat...
Det är dock väldigt tidsödande att rensa bort epoxy från benen på TSOPen.. och man måste vara superförsiktig så att man inte råkar bryta något av dom hårstrå tunna benen. Bryter man något av benen är det kört om man har en 360 som JTAG Xell hack inte fungerar på
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin
 
Inlägg: 540
Blev medlem: tor mar 06, 2008 9:19 pm
Ort: Brösarp / Skåne / Sweden
Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE


Återgå till XBOX360 - Hårdvara

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


cron