Visa tråd - DÖD Lite-on vid flashning • forum.dragonslayer.se

DÖD Lite-on vid flashning

DÖD Lite-on vid flashning

Inläggav ergotype » sön aug 02, 2009 10:27 pm

Har flashat ett antal boxar men gjorde min första flashning på Lite-on nyligen. Allt gick jätte bra i början. Läste ut nyckeln och alla filer, dummies mm. som man ska göra. Men när jag kom till att radera lite on började problemet. Raderingen gick fint. Den satte sig i vendor mode. Av någon anledning ville den inte skriva in programvaran. Läste runt, provade olika möjligheter men nej. Var bara att stänga av. Efter jag stängt av kunde jag inte hitta spelaren längre. Den är ju tom. Vilket jag mycket väl vet varför. Varningen vid raderingen. Jag gissar att det inte finns någon metod i dagens läge att fixa tillbaka eller finns det det?
Nåja. Har flera spelare som ligger hemma. Dock inga Lite-on. Har nyckel och filerna. Till mina frågor.

1. Varför gick det inte att skriva till Lite-on spelaren ?
2. Kan jag spoofa en BenQ spelare och sätta in den istället? Eller måste jag skaffa en ny Lite-on spelare.

Just spoofning till annan spelare har jag inte jobbat med

3. Om det går bra att spoofa, finns det någon guide/beskrivning?
ergotype

Re: DÖD Lite-on vid flashning

Inläggav DragonSlayer » sön aug 02, 2009 11:37 pm

Jag tror att ditt problem beror på att du inte har läsaren i halv öppen / halv stängt läge..
Om du inte hittar den i windows för att skriva till den så får du använda DOS (360 Modification Disc v1.6).. du kan vara lungn det går inte att bricka en lite-on genom själva flashningen...

Ibland kan dom dock vara svåra att radera men det är bara att försöka på nytt.. förr eller senare går det.. och när den är tom så kan det vara svårt att skriva till den.. experimentera med luckans läge..
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin

Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Inläggav ergotype » mån aug 03, 2009 2:01 am

Lyckades lösa problemet.

Tydligen fungerar inte USB kabel lika bra som seriell com ports kabel. Den raderade inte ordentligt som du nämnde och där av ville den inte skriva in den nya firmwaren. Det var lite knöligt att få den hittad i dos. Men fick det att fungera med lite hjälp. Blir bara dos flashningar för min del i framtiden.
ergotype

Inläggav DragonSlayer » mån aug 03, 2009 11:09 am

Den seriella kommunikationen används enbart för att hämta nyckel och ID så det beror nog inte på den...
EDIT: SATA är ju oxo seriellt men du kör väl inte det över USB??
Användarvisningsbild
DragonSlayer
Site Admin

Xbox-Live GamerTag: DragonSlayer SE

Återgå till XBOX360 - Hårdvara