Chippning på v1.6
Postat: tor apr 03, 2008 1:05 pm
För att ett chipp skall fungera på en xbox v1.6 så måste man göra en LPC-Rebuild
För på dessa xboxar har dom plockat bort anslutningarna fram till LPC bussenför att försvåra chippning.
för den late finns det "LPC-Rebuild PCB" men jag vill inte rekomendera någon att använda sånna...
min rekomendation är att använda virtråd (AWG30) för att återskapa dessa kopplingar.
Förstoring
Förstoring
Förstoring
Förstoring
(klicka på "Förstoring" för att se bilderna oredigerade)
Ovanstående visar hur en LPC buss normalt är kopplad
bilden är från ovansidan
Här visas ett exempel på en LPC Rebuild
Bilden vissar undersidan av xboxens moderkort
eller från ovansidan.. rekomenderar undersidan
ytterligare en bild från baksidan
det är viktigt att LPC-Rebuilden blir rätt annars får du FRAG
nästföljande 2 bilder kan användas för felsökning
Man kan få äldre chip som t.ex Akira 2, Xbit att fungera på en v1.6 om man använder en switch för att bryta kopplingen D0/LFRAME -> GND samtidigt som man bryter någon av LAD# linjerna samtidigt.
För på dessa xboxar har dom plockat bort anslutningarna fram till LPC bussenför att försvåra chippning.
för den late finns det "LPC-Rebuild PCB" men jag vill inte rekomendera någon att använda sånna...
min rekomendation är att använda virtråd (AWG30) för att återskapa dessa kopplingar.
Förstoring
Förstoring
Förstoring
Förstoring
(klicka på "Förstoring" för att se bilderna oredigerade)
Ovanstående visar hur en LPC buss normalt är kopplad
bilden är från ovansidan
Här visas ett exempel på en LPC Rebuild
Bilden vissar undersidan av xboxens moderkort
eller från ovansidan.. rekomenderar undersidan
ytterligare en bild från baksidan
det är viktigt att LPC-Rebuilden blir rätt annars får du FRAG
nästföljande 2 bilder kan användas för felsökning
Man kan få äldre chip som t.ex Akira 2, Xbit att fungera på en v1.6 om man använder en switch för att bryta kopplingen D0/LFRAME -> GND samtidigt som man bryter någon av LAD# linjerna samtidigt.